Author Topic: Hi, Orang Baru Disini...  (Read 782 times)

BuGie

  • Neutral
  • **
  • Posts: 3
  • Karma: +0/-0
Hi, Orang Baru Disini...
« on: December 29, 2010, 11:39:33 AM »
assalamualaikum kepada yang beragama islam dan salam sejahtera kepada yang bukan beragama islam...
tujuan saya joint forum nie nk mencari ilmu dn pengalaman dlm dunia offroad....tidak memiliki kenderaan 4wheel buat masa sekarang, mungkin masa hadapan akan memilikinya juga...

maaf, saya menulis dalam bahasa malaysia sbb saya kurang arif dalam berbahasa english....

sekian..terima kasih... :)
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »
Totally Newbiess....hihihihi....

chitot

  • 4H
  • ****
  • Posts: 675
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #1 on: December 29, 2010, 12:35:14 PM »
Bugie,
lokasi kat mana? Bercadang nak ambik 4wd yang macamana nanti? Hardcore ke? Family trip punya kategori ke? Mula-mula nak berjinak ni, boleh aje jadik bangla dulu... hehehe.. belajar belajar cara pakai winch dan teknik 4wd yang betul...  :D
apa-apa pun, selamat datang ke forum nihh....
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

demontweeks

  • Jeep Cult
  • Centaurs
  • *
  • Posts: 3248
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #2 on: December 29, 2010, 12:47:09 PM »
Selamat Datang.... :thumbs_up
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »
Go Big Or Go Home...

pdl8486

  • 4H
  • ****
  • Posts: 1058
  • Karma: +0/-0
    • http://www.outdoordynamics.com.my
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #3 on: December 29, 2010, 12:57:03 PM »
selamat datang, bahasa melayu pun boleeeeee.....
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »
Nadir 9W2BOT
http://http://www.outdoordynamics.com.my buy camping gear online

ahseng23

  • 2H
  • ***
  • Posts: 422
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #4 on: December 29, 2010, 03:02:21 PM »
Wahai bugie... Selamat datang Ke dunia off road!!

Salam satu Malaysia haha ;)
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »
ahseng23 @ 012-2355763
Pajero V32 stock + 31" AT
Suzuki Vitara 1.6 stock + 29" AT

keewes

  • Centaurs
  • *****
  • Posts: 2254
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #5 on: December 29, 2010, 11:31:40 PM »
bagusla tu. Selamat datang ke forum ni.

Jangan segan segan sila ambil bahagian di dalam forum nih. Kalau ada soalan sila kemukakan.
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

gavan

  • Centaurs
  • *****
  • Posts: 4541
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #6 on: December 30, 2010, 01:38:19 AM »
selamat datang! :)
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

Azmir73

  • 2H
  • ***
  • Posts: 168
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #7 on: December 30, 2010, 01:49:23 AM »
mualaikumsalaam..BuGie.   Huh! nama pun dah nak cam Buggy..........sedang idam Buggy kut?? :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

haizail

  • Neutral
  • **
  • Posts: 69
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #8 on: December 30, 2010, 10:12:34 AM »
waalaikumussalam,
selamat datang dan selamat berforum... ;)
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

Jeep675

  • 4H
  • ****
  • Posts: 701
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #9 on: December 30, 2010, 10:49:03 AM »
Bahasa apa pun boleh, janji kita minat 4x4  .. :)

Yang merah itu saga;
Yang indah itu keta kita..
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »
"A leader does what is right for the country but a politician does  what is right for him"

adnanlr

  • Landie Guru
  • Centaurs
  • *
  • Posts: 3485
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #10 on: December 30, 2010, 01:51:47 PM »
salam bugie

tak kisah apa bahasa, asalkan mesej anda sampai.

ada apa soalan , sila kemukakan.. mana yg kami dapat jawab, kami jawab lah
mana yg tak dapat jawab, kami melencung and offtopik terus..haha (gurau)
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

_______9w2tdi_________________Defend & Discover

xjwhite

  • 2H
  • ***
  • Posts: 473
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #11 on: December 30, 2010, 10:21:50 PM »
Selamat Datang dan Selamat Berforum..  :D
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

Santana

  • 2H
  • ***
  • Posts: 300
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #12 on: December 30, 2010, 11:03:22 PM »
Selamat datang,

Saya selalu cakap english tapi kalau mimpi mesti dalam bahasa melayu. Tak tau kenapa.
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »
"Adventure begins when things starts to go wrong.....so does diarrhea."

bandel4

  • Neutral
  • **
  • Posts: 51
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #13 on: January 01, 2011, 06:57:16 AM »
Selamat Datang!
 :bravo
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »

bumibersih

  • Neutral
  • **
  • Posts: 15
  • Karma: +0/-0
Re: Hi, Orang Baru Disini...
« Reply #14 on: January 03, 2011, 06:37:34 PM »
Selamat... selamat.  :bravo

Minat 4x4 yg macamana?
« Last Edit: January 01, 1970, 07:30:00 AM by Guest »